Thursday, 15 December 2011

saat t'akhirku di SkuLL ..



YeaH !! aq dH aBiz sKULL upenyw skjApnye mse bLaLu .. aQ ase wIndu pOwn ade at sKuLL aq !!!
eMmm pas  EXam neyh xtaw Nk WatPew..  BoSan sNgat2 .. aq Mls larH nk Kjew Kne bNgOn paGi2 lak 2 aDOi ...!! pape powN khiDupan Neyh hRus kIte tMpuhi sBlom TlmBat kan2.. Hmm aq xtaw nk tlis ape dh aq nk caw dlu huhu tata u all.. ade pic aq ngn mmber aq tgok larh.. huhu

aq ngn mimie !!


cek sepet gila..

aq ley neyh.. post at ats meja roda..

ngh mghegeh at lua dewan huhu...


bubye skull ku yg tCinta ..!!

Monday, 5 December 2011

HanGat dpAsarAn.. hak3

     neyh my grandmother Salbiah bt. amiN lebih tkenal dgn pgilan tok ngah biah taw toK Biah.. huk3 usia lbih krang 76thun.. asal owg perak.. sdah kmatian suami, so bujang larh.. ada 5owg ank.. tok biah neyh ada satu tabiat yg kurang myenangkan aq iaitu diwktu pagi yg sngt hening swktu aq sdng nyenyak tidor dye msok blik aq wat bising ENCIK2 BANGON2 DAH TENGGAH ARY.. HEY!! ANAK DARA MANA LEH bGON LEWAT2 and dotttt2...aq tgok jam enct aq pdahal Bru kol 8 dye kata pkol 10..aq crite larh jam tok biah 2 slh msok, bru pkol 8..pas 2 dye nk bbalah jgk nk taw dye kta apa dye kate jam ang xbetoi,, beteri xdak,, pas 2 aq kua p tgok jam astro masa sama dgn jam enct aq..pas 2 aq pnggil tok biah sroh tgok dye kata lagi oOOOOOO mata tok xnmpak engt pkol 10 dh td, pas 2 wat muke cute plak dah hey saja nk mnja2 ngn aq pagi2 bute.. huhuhu tok biah neyh lembot aty skit,,skit2 nk nagis aq xphm btol larh huhu..  pda stu ary aq nk msok blik aq sje jeling at dye,, pas 2 tros dye kata EMMmm jeling larh bia juling mata2 2 aq dgr glak jew..pas 2 aq kua blik aq nk p mnum air pas 2 dye tgok aq,,aq wat muke meyampah huk3..pas abz mnum air aq msok dlm blik smula aq jeling g at dye.. aq ttup pntu..pas 2dye dok mrepek cakap sowg2 2,3 mnit 2 dye ketok pntu aq nk pnjm kepit kuku aq kata xdak kpit kuku hilang pas 2 dye wt muke seday dye kua.. pas 2 dye mai ktok lg dye kata aq owg nk pnjm hlmet  aq kua p bg and tros msok blik..pas 2 dye mai ketok g dye dok ats katil dye kata ang mara at tok ka miera aq senyap jew.. emm tok ada wat slh ka mnta maap larh tok syg at cucu2 tok..tok bkn xnk ekot ang p ronda pinggang tok xkuat larh..  nty jtoh jenoh plak nk hangkit.. hak3 aq gelak skit perot2.. tok biah kata aq gedik dok maen cbit tapak kaki aq hegeh lerh iSsh hahaha.. aq BOWINK dOwh kwn2 pown rmai dh xde cty2 neyh aq hajak larh p ronde dye xnk plak.. huhuhuhu....... pas 2 aq bg kepit kuku at dye.. dye kata xyah larh kuku tok dh pndek aq tnya tok ambik kepit kuku at mane???? dye kata aq dlm laci..huhu ckp jew larh mntk kepit kuku at aq td cuma alasan huhuhu... pas 2 aq kuar p bli pau kaya at dye aq taw dye nk pau kaya lama dh blik dri kdai aq pown mkn sme2 ngn dye..Huaaa2....  cm mne pown tok biah no one!! huhu xkesah dye mara pown aq taw dye cm ne dh 8thun dye belaa aq huhu.. k sampai sni cte aq pda ary neyh dada..
     <<<< = 2 mat rayyan cucu tulen tulennya tok biah
                                                                                           sbb muke dye sme cm tok biah huhu... BUbyE SmuEenye  !!!


           

Friday, 2 December 2011

kEnape pOmpuan suke nagis???

           Satu hari seowg ank btanya kpda Ibunya.. Ibu kenape mnangis?? "Ibunya mjwab sbaB ibu seowg pompuan ,nak"  "saya xmgerti ibu" kata si anak.. Ibunya hanya tsenyum dan memeluk erat anaknya itu...
"naK kau mmg xmgerti ", kemudian si anak btanya kapada ayahnya.. " ayah mengapa ibu menangis? "ibu mu mnagis tanpa sbb yg jelas" sang ayah mjawab...  "semua pompuan mmg sering mnangis tanpa alasan."
         Si ank mmbesar mjdi remaja, dan ttp terus tertanya2 mngapa pompuan mnagis? hingga pda satu mlm dia bmimpi dan brtnya kpda tuhan.. "Yaallah  mengapa pompouan mudah mnagis ?" Dlm mimpinya dia seolah2 mdgr jwapannya...
"Saat ku mencipta wanita aq mmbuatnya mjdi sngt utama ku cipta bahunya agar dapat menahan seluroh beban didunia dan isinya, walaupown bahu itu cukup nyaman dan lembut utuk mnahan kepala bayi yang sedang tido..
"ku beri wanita kekuatan utk dapat melahirkan bayi  dari rahimnya ,wlaupown kerap brulang kali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia sudah mmbesar".. "ku berikan kperkasaan yg akn mmbuatnya ttp brtahan pantang berserah apabila smue owg bptus asa.."  "ku berikan kesabaran jiwa utk mrawat kluarganya wlaupown ia sendiri ltih, sakit,penat tanpa berkeloh kesah "  "kuberi wanita prasaan peka dan ksih syg utuk mcintai smua anknya wlaupown apa jua keadaan dan sintuasi. wlaupown acapkali ank2 itu mlukai prasaannya  
dan hatinya perasaan ini pula akn mmberi khangatan kpda ank2 yg mgantok mnhan  lelap,  Sentuhan ini larh yg akn mberi kyamanan saat didakap ngn lmbOt Olehnya.."  "kuberikan kbijaksanaan supaya myedarkan  bahawa suami yg baik adalah suami yg tdik prnah mlukai isterinya wlaupown seringkali pula kbjaksaan itu akan mguji stiap ksetiaan  yg dbrikan kpd suami agr ttp  brdiri sjajar, dan saling  myanyangi.. " AkhIr sekali ku berikan air mata agar dapat mcurahkan prasaannya. Inilah yg khusus kpd wnita, agar dapat dia gunakan pda bila2 msa pown dia inginkan ini bkn klmahan bagi wanita  kerana sebanarnya "air mata khidupan."
           
                             KhAs wat mAk!!!!!                

Saturday, 26 November 2011

h@rGaiLah OrAng yaNg mEyayangi Kita..

Dah 2 tahun kite bersama..saya sangat gembira awak hadir dalam hidup saya..awak baik tapi kadang2 awak nakal!!suke sangat usik saya..tapi xpe :) saya xkesah awak usik saya...tapi kadang2 saya usik awak jugak sampai nagis2 awak..HEhe~saya taw ,yang awak tetap sayangkan saya kan..?? Hu3 awak,awak ingat xdulu  masa kita makan pizza sama2kan,,saya makan dua slince jew..saya cakap saya dah kenyang..TAPI sebenarnye saya segaje nak awak makan lebih sebab saya taw awak kan suka makan pizza..tiap2 malam tepat kol 2 pagi jew mesti saya akan msg awak..saya nak awak tahu walaupown awak nyenyak tido,saya tetap ingat@rindu kat awak..taPi sejak akhir2 neyh saya xcihat ,selalu letih2..maapkan saya awak kadang2 saya xdapat nak layan kerenah awak..Hari tu awak ada jatohkan aiskrim saya..saya tertengking awak..maapkan saya..saya xtaw sebab apa saya suke mara2 akhir2 neyh..Mase hari lahir awak saya hadiahkan awak bunga flip flap..kat bunga tu ada tulis i love u..bunga tu bergerak2 bile kene cahaya..and at bunga tu ada kumbang2..saya mintak awak letakkan bunga 2 kat tingkap bilik awak supaya bila awak tengok bunga tu awak ingat kat saya..hehehe...walaupown saya xcihat dan letih saya tetap nak bersia sian dengan awak..saya nak awak gembira pada hari lahir awak..mungkin nanti saya dah xberpeluang kua dengan awak cam neyh lagi..mungkin neyh adalah kali terakhir kot.. :) MAsa dalam perjalanan pulang saya kite lalu depan kedai bunga..Emm saya tengok awak asyik2 jeling jew kat kedai bunga 2..saya taw awak sukakan bunga jadi saya belikan bunga tok awak...masa saya menuju kew arah awak, saya tengok awak tersenyum sampai kew telinga gembiranye saya dapat buat awak tersenyum..TAPI  langkah saya tiba2 terhenti dan tanpa saya sedari saya terbaring di atas tanah kepala saya sakit sangat awak..maap larh bunga 2 saya xdapat bagi pada awak sendiri..Emmm Saya nak mintak maap pada awak sebab saya xcerita yang saya menghidap barah otak.. saya xnk awak seday kalau awak taw pasal penyakit saya...saya nak awak sentiasa gembira..awak satu jew permintaan terakhir saya kalau awak windukan saya awak tengok bunga yang saya bagi 2 yea... saya selalu sayang and windukan awak.. saya letih larh awak saya nk pergi dulu ajal saya sudah pown sampai.. bubye :( saya akan merindui awak...